Leveransvillkor

1. Orderbekräftelse.

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. OBS!Titta noggrant igenom din orderbekräftelse så allt har blivit rätt, det är köparens ansvar att namn, färg och motiv på ben stämmer. Det är viktigt att du spar namnet innan du väljer ben och färg. Tänk på att spara orderbekräftelsen.  

2. Leveranstid
Tillverkningstiden varierar beroende på när i "vår period" du lägger din order för exakt datum se första sidan under den röda knappen. Vi kan ej tillverka pallen 1 och 1 då priset skulle bli alldeles för högt, därför samlar vi ordrar under ca 30 dagar och sedan behöver vi ca 10 dagar på oss att tillverka och lacka pallen.  B. OBS! För exakt leveransdag se första sidan under den röda knappen! Uppge  ditt mobilnummer för sms avisering. Om du har bråttom så hör av dig då vi har ett FÅTAL pallar med namn i lager, har vi tur så finns just det namnet du önskar.  Läs igenom din order ordentligt så storlek, namn och färg stämmer, pallen måste vara 50 cm vid fler än 5 bokstäver för att vi skall kunna garantera hållbarheten. Vid köp av fler produkter observera att varorna då packas i flera paket och flera aviseringar kan förekomma från Schenker.

Leveranstiden är normalt ca 1-3 dagar från det att din beställning görs. (Vissa orter har turlista och leveransen kan i de fall dröja lite mer än ovan givna leverans tid). För mer information om leveranstid läs här. Lägg in ditt postnummer och vårt som är 74130 och du ser beräknad leveransdag. Ordrar som inkommer måndag till fredag före kl 13:00 skickas samma dag. Beställningar mottagna på lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Uppge ditt mobilnummer för sms avisering så går det fortare för dig att få din avisering.Varor som är slut i lager har en knapp "Meddela mig", om du klickar på den och lämnar din e-mailadress så kommer du få ett mail när vi har fått varan åter i lager. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 dagar och vi utlovar att alla ordrar som inkommer under de ovan nämnda tiderna packas omgående och skickas från oss direkt. Pga av snabba leveranser finns ingen möjlighet att göra ändringar på lagd order. Ordrar som skall skickas till mindre orter och norr om Sundsvall tar ofta längre tid att komma fram. OBS! Ditt paket ligger hos ombudet endast 14 dagar och det är viktigt att du hämtar ut det i tid för att slippa extra kostnader. Om du vill att vi skickar din order efter ett specifikt datum så meddela oss detta, då paketet endast ligger 14 dagar hos ombudet.  Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Skulle en försening uppstå så informeras du om orsak samt skickas ett nytt paket till dig alternativt har du rätt att häva köpet.

3. Frakt
Vi tillämpar fri frakt inom Sverige vid köp över 1000 kr och paketet skickas med Schenker Privpak till närmsta ombud.  Övrig frakt är 49 kr. OBS! Outlösta paket debiteras med 395 kr. Om du vet med dig att du kommer att vara bortrest under en period, v.v att meddela oss det då paketet endast ligger hos ombudet i 2 veckor och därefter returneras till oss och du får stå för alla extra kostnader. (Vi har dessvärre ingen möjlighet att skicka beställningar utanför Sverige) 

OBS! Det är viktigt att du uppger rätt postnummer då allt sköts med automatik och ombudet väljs efter det postnummer du uppger, att flytta ett paket tar både lång tid samt kostar extra. Om du önskar flytta ditt paket måste du själv stå för kostnaden som ligger på 209 kr. OBS! Boxadress godtas ej av Schenker, en gatuadress behövs för att paketet skall hanteras och komma rätt. Vid frågor angående din leverans kontakta Privpak 08-585 10 400, du uppger ditt sändningsnummer som du har fått via mail.

Hämtlager

Du kan också välja att hämta din redan betalda beställning i vårt lager helt fraktfritt. Du gör då ett köp genom vår webshop och väljer "Hämta själv i Knivsta" som fraktsätt vid kassan. När din beställning sedan är redo för upphämtning får du ett bekräftelse via sms. Du är sedan välkommen att hämta ditt paket hos oss vardagar mellan 09:00-17:00.

 

4. Betalningssätt

 

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Du kan välja mellan 
Faktura -Faktura 0 kr
I samarbete med Klarna erbjuder Partytajm betalning mot 14 dagars faktura. Se villkor. När kunden väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på personnumret och för att göra köpet så säkert som möjligt levererar Partytajm enbart till folkbokförd adress.  OBS! Fakturan skickas ut via e-post från Klarna och kommer alltså inte tillsammans med din leverans. Tyvärr kan Klarna ej erbjuda fakturaköp till företag, endast kortbetalning. Om du önskar förlänga betaltiden på din faktura eller om du saknar den och behöver hämta den på nytt kan du enkelt logga in hos Klarna och ändra betaldag m.m. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. 

Delbetalning

Klarna erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren.

Kreditkort - Med Klarna kan du välja att betala med följande kort: VISA och Master Card (Ingen avgift tillkommer) Om din kortbetalning av någon anledning ej går igenom skapas en faktura automatiskt hos Klarna. Därför är det viktigt att du inte lägger en ny order innan du har kontrollerat din orderbekräftelse.

Partytajm tillämpar personuppgiftslagen som du kan läsa om här. Vi uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar vi SSL-certifikat


Alla priser på produkterna är inklusive moms

Alla återbetalningar sker genom Klarna med automatik

Bonde of Sweden tillämpar personuppgiftslagen som du kan läsa om här
Alla priser på produkterna är inklusive moms

Alla återbetalningar sker genom Klarna med automatik


Vi reserverar oss för prisjusteringar.

5. Ångerrätt

 

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela oss detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen.  Du får dock själv stå för frakten t o r. För att vara säker på att paketet kommer tillbaka som det skall så rekommenderar vi att du väljer att lämna det hos Schenker-ombudet där du kan köpa en retursedel så att paketet kan spåras och då också kommer direkt till oss för snabb hantering . Ansvaret ligger på dig att paketet kommer till oss på ett säkert sätt, spar kvitto på returen om något skulle inträffa. Obs! att returfrakten kan vara helt annan än den frakt du betalar hos oss. På orderbekräftelsen anger du returorsak "Ångerrätt". Observera att godis/ätbara produkter ej tas i retur då livsmedel är undantaget i ångerrätten. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. Vi återbetalar pengarna .  Skicka varorna till Partydax i Knivsta AB, Trunstavägen 37B, 741 30 Knivsta. Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska Bonde of Sweden (Partydax i Knivsta AB) återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här om du önskar använda den vilket ej är ett kav. 

 

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. En ny faktura med korrigerat belopp skickas till dig. aktuellt 

 

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar. Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

 

Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala in din faktura som vanligt. När vi har mottagit returen kommer Klarna att skicka en kreditfaktura. Kreditfakturan kan du använda antingen via betalfil eller meddela Klarna vilken faktura du vill avräkna summan mot.

 

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden på 70 kronor kronor med Schenker. Denna summa debiteras dig när returen registreras. Varor som återsänds mot postförskott utlöses ej av oss. I det fall en vara ångras och då returneras i förändrat skick, dvs att varan är använd mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion gör vi ett värdeminskningsavdrag på det beloppet som ska återbetalas till konsument. 

 

Ej uthämtade/outlösta paket - Vi debiterar 295 kr oavsett köpsumma för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/outlösta paket. Betalning ska ske snarast. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

OBS! Ångerrätten gäller EJ för personligt designade produkter. Obs! Produkter med individuell design omfattas inte av öppet köp. Vi vill också uppmärksamma dig på att vi inte gör små detaljer på pallen såsom tex appostrofer då det finns risker för små barn med lösa smådelar. På Å,Ä och Ö sitter prickarna fast i bokstäverna och det är endast dessa bokstäver vi gör med prickar. Under bokstäverna kan ytan vara ojämn och detta beror på att träet reser sig då man fräser ut bokstäverna. Att slipa denna yta är ej möjligt. Detta påverkar inte pallens funktion.  Kronan över i på Prins och Prinsesspallarna går inte att få på egendesignade pallar. OBS! Vi gör endast bokstäver. Alla ord/namn börjar med stor bokstav, därefter små.
Reservbokstäver görs endast till de pallar som är beställda sedan tidigare.

OBS! Efter att vi bytt tillverkare så har vi ändrat utseendet på benen och motivet har ej längre hål rakt igenom. Endast ett utfräst motiv som ej går rakt igenom benet


6. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara, någon ekonomisk ersättning utgår ej utan vi rättar till felet. Du måste dock meddela oss detta senast  2 dagar efter det att du har mottagit dina varor.Vid synlig skada då paketet hämtas hos ombudet skall reklamation göras på plats hos ombudet. Tyvärr kan vi ej godta reklamationer senare pga av Schenkers regler och vi har ingen möjlighet att göra undantag. Om det gäller en personlig pusselpall så är det viktigt att du inte limmar benen för att vi skall kunna ta pallen i retur. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med orderbekräftelsen eller en kopia av den! På orderbekräftelsen anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd. OBS! Utfräsningen i pallen kan ha lite tunnare färg än på övriga ytor pga tekniken som vi lackar den med. Att handmåla är ej möjligt. Under bokstäverna kan träet vara ojämt och knottrigt vilket beror på att träet reser sig då man fräser ut bokstäverna, att handslipa är dock ej möjligt och det påverkar inte funktionen på pallen. Då pallen är ett hantverk och helt gjort i trä vilket är ett levande material så kan strukturen i träet framträda under den lackade ytan. Det är alltså ingen defekt utan beror på att pallen är tillverkad av levande material och en perfekt yta är näst intill omöjligt att få till. Den ljusblå och ljusrosa färgen på bokstäverna kan skilja något mot bilderna pga blixten och ljuset vid fotograferingen men dom är mild babyrosa och mild babyblå. Varje pall är unik och därför kan smärre variationer i utseende förekomma.OBS! Den nya produkten skickas till tidigare uppgett adress. Önskar du en annan adress så får du själv stå för frakten.

OBS! Det är mycket viktigt att du tagit del av informationen att pallar som är 40 cm endast får innehålla max 5 bokstäver för att vi skall kunna garantera hållbarheten. Detta är inget som vi kontrollerar innan tillverkning då det sköts med automatik till vår tillverkare.

7. Paketinslagning kan vi dessvärre ej längre erbjuda

8. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

9. Force majeure

Under force majeure skjuts Bonde of Swedens förpliktelser upp. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, tekniska problem av maskiner, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.